Marketing i reklama to współcześnie niezwykle istotne aspekty prowadzenia praktycznie każdej firmy (oraz wielu innych instytucji). Wspomniane działania są konieczne, aby dana firma mogła pozyskiwać nowych klientów i notować rynkowe sukcesy. W ramach działań reklamowych podejmuje się rozmaite czynności, w tym także dystrybucję różnych gadżetów reklamowych. Są to przedmioty, które przyciągają uwagę potencjalnych klientów eleganckim wyglądem oraz innymi walorami oraz dodatkami. Aby zobrazować powyższe kwestie, warto podać konkretny przykład firmy, która stosuje takie działania w marketingu. Dobrą egzemplifikacją mogą być sieci aptek, które zmagają się ostatnio z bardzo dużą konkurencją na rynku polskim.
Sieci aptek dystrybuują różne gadżety w ramach działań marketingowych. Wśród nich są m. in. kubki z nadrukiem, wyróżniające się popularnością i skutecznością w reklamie. Charakteryzuje je także bardzo duża siła oddziaływania na potencjalnych klientów. Oba fakty są spowodowane tym, że kubki te stanowią przedmioty praktycznego zastosowania w życiu codziennym. W związku z tym ludzie chętnie je przyjmują w podarunku. A podmioty reklamujące się – w tym wypadku sieci aptek – bardzo cenią sobie takie gadżety reklamowe.
Jeśli chodzi o dystrybucję, kubki z nadrukiem mogą być wykorzystane jako podarunek dla potencjalnych klientów firmy – apteki sieciowej. Ulubioną metodą dystrybucji takich gadżetów jest rozdawanie ich przechodniom na ulicach. Jest to sposób powszechnie stosowany w marketingu, w tym często stosowany przez sieci aptek. Pozwala to na dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów danej sieci aptek. Firmy te mają pewne marketingowe ułatwienie w postaci faktu, że klientem ich może być każdy, bo każdy czasami choruje. Najlepiej rozdawać kubki z nadrukiem w centrach miast, bo tam jest zwykle najwięcej ludzi.
Kubki, o których mowa, można też rozdawać na terenie samej apteki, np. tym, którzy dokonali zakupu, albo też zakupu na konkretną kwotę. Należy zaznaczyć, że dbanie o klientów aktualnych jest w biznesie tak samo ważne, jak pozyskiwanie nowych.