Gadżety reklamowe to najczęściej zwykłe produkty, które jednak zostają wyposażone w odpowiednio przygotowane nadruki. To właśnie ta treść ma za zadanie przekazać potencjalnym klientom i odbiorcom kampanii reklamowej wszelkiego rodzaju informacje. W związku z tym wybór odpowiedniego produktu na gadżet reklamowy będzie tutaj miało największe znaczenie. W końcu do tego zależeć będzie ile i jakie treści da się nadrukować na powierzchni przygotowywanego gadżetu reklamowego. Na pewno pod uwagę należy brać również to, do czego da się wykorzystać i kto będzie mógł skorzystać z otrzymanego gadżetu reklamowego. Dzięki temu określi się jednocześnie grupę docelowych odbiorców kampanii reklamowej i dopasowuje się do nich wszystkie jej elementy.Zawsze przygotowując gadżety reklamowe, należy przede wszystkim zwracać uwagę na to, co i w jaki sposób się na nich nadrukuje. Chodzi przecież o to, by kubki reklamowe jak najskuteczniej promowały firmę i jej ofertę sprzedażową. Wszystko to dlatego, że tylko tak przygotowane gadżety reklamowe w pełni spełnią swoje zadanie i okażą się trafną inwestycją. Dlatego właśnie nie można tam umieszczać przesadnie dużo informacji, ponieważ nadruk stanie się mało czytelne, a przez to i nieatrakcyjny dla tych osób, dla których są przygotowywane.
Jednym słowem kubki reklamowe, które będą miały za dużo danych nadrukowanych na swojej powierzchni, nie spełnią podstawowego zadania w kampanii reklamowej. Niemniej jednak na pewno na nadruku nie może zabraknąć informacji donośnie tego, czyja kampania reklamowa jest w takiej formie wspierana. Nie oznacza to bynajmniej, że konieczne jest nadrukowania na gadżecie reklamowym pełnej nazwy przedsiębiorstwa oraz jego logo. W zupełności wystarczy, jeśli wybierze się tylko jeden z tych elementów, a więc albo nazwa, albo logo reklamodawcy.
Jednym słowem Kubki reklamowe mają sporą powierzchnię, którą można dowolnie zagospodarować. Nie oznacza to wcale, że koniecznie trzeba tam umieszczać wszystkie dane reklamowe, które tylko przyjdą na myśl. Co więcej, przedstawienie reklamodawcy na gadżecie reklamowym jest obowiązkowym elementem. Wystarczy podać nazwę firmy lub nadrukować jej logo.